WARC - World Advertising Research Center
Indhold:
Databasen indeholder artikler, cases og rapporter inden for marketing og reklame. Den dækker mere end 100 emner, der er samlet i en række hovedkategorier.
(NB! der er ikke adgang til alt indholdet i WARC databasen)
Indholdet er inddelt i tre hovedgrupper (søgetip: WARC > More > Topics / Categories / Geographies
I WARC finder du bl.a. artikler fra tidsskrifterne:
Derudover kan du finde:
Case finder:
WARC indeholder mere 20.000 cases. Vi deres Case Finder er det muligt at søge efter cases ppå baggrund af en række søgekriterier
GallupPC er et planlægningsværktøj, der kan anvendes til markedsføring og medievalg. Systemet, der er baseret på en Windows-platform, er et brugervenligt og fleksibelt værktøj, der sikrer en optimal udnyttelse af Index Danmark/Gallup.
GallupPC indeholder forskellige moduler til følgende formål:
Danske Medier Research (tidligere navn Danske Medier Oplagskontrol)
Danske Medier (tidligere navn Danske Mediers Oplagskontrol) giver adgang til række data om danske medier:
Nordicom (Nordisk Informationscenter for Medie- och Kommunikationsforskning)
Med afsnit om Medieudvikling og mediestatistik i Norden (Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island.
Adgang til databasen NCOM (Nordicoms Database on Nordic Media and Communication Research)
WARC - World Advertising Research Center:
Databasen indeholder artikler, cases og rapporter inden for marketing og reklame. Den dækker mere end 100 emner, der er samlet i 11 hovedkategorier: Brands, Campaign development, Campaign measurement, Consumer research, Geographies, Industry sectors, Marketing management, Marketing strategy, Media channels, Media strategy og Target audiences.
Desuden er der også adgang til "Trends" og "Data" inden for dette område.
Danske Medier Research (tidligere navn Danske Mediers Oplagskontrol)
Danske Medier (tidligere navn Danske Mediers Oplagskontrol) giver adgang til række data om danske medier:
Reklame- og annoncestatistik:
Reklameforbrug: Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.
Nordicom (Nordisk Informationscenter for Medie- och Kommunikationsforskning)
Med afsnit om Medieudvikling og mediestatistik i Norden (Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island. Adgang til databasen NCOM (Nordicoms Database on Nordic Media and Communication Research.
NB pt. ikke adgang til alle rapporter og statistikker på denne hjemmeside! Rapporter far advertising Age om ’Advertising Spending’ og ’Media’ og meget mere.
Til litteratursøgning om medier og reklame kan denne base anbefales:
Communication and Mass Media;
Omfattende tidsskriftsbase med litteratur om kommunikation, massemedier og beslægtede områder.