Cases: Home

Cases bruges meget på CBS. Både som egentlige cases i selve undervisningen men også som kilder i skriftlige opgaver. I denne guide kan du finde information om hvordan du finder cases på CBS Bibliotek.

Genveje

FB

Mød CBS Bibliotek

FB CBS Bibliotek på YouTube

Cases på CBS Bibliotek

Denne guide handler om hvordan du kan finde cases på CBS Bibliotek. I bibliotekets bøger kan du finde casesamlinger og i artikeldatabaserne kan du finde cases. Guiden består af 4 faner:

1. Home (denne side)
  2. Find bøger om/med cases i bibliotekskatalogen
  3. Find cases i e-ressourcerne
  4. Cases til brug i undervisning

Harvard business School var en af de første skoler, der for alvor benyttede caseundervisning. Du kan læse mere om deres brug af casemetoden

Definitioner:

Fra Wikipedia

• Casestudie (dansk)
  • Case Study (engelsk)
    Her defineres en case således: "A case study is a research methodology common in social science. It is based on an in-depth investigation of a single individual, group, or event to explore causation in order to identify underlying principles."

Andre definitioner:

• Clawson, James G. "case method." The Blackwell Encyclopedia of Management. Cooper, Cary L. Blackwell Publishing, . Blackwell Reference Online.
  • Ford, J. Kevin and Deidre Wasson. "case study/discussion method." The Blackwell Encyclopedia of Management. Cooper, Cary L. Blackwell Publishing, . Blackwell Reference Online.