Cases: Cases til brug i undervisning

Cases bruges meget på CBS. Både som egentlige cases i selve undervisningen men også som kilder i skriftlige opgaver. I denne guide kan du finde information om hvordan du finder cases på CBS Bibliotek.

Genveje

Mød CBS Bibliotek

FB CBS Bibliotek på YouTube

Cases til brug i undervisning

En lang række fag og uddannelser på CBS benytter cases i undervisningen. Disse kommer ofte fra institutioner som Harvard, INSEAD, Stanford, IMD m. fl. Det er vigtigt at huske på, at der gælder strikse regler vedr. copyright og brug af disse cases i undervisningen.

De studerende skal som hovedregel selv købe disse som et kompendium eller via eksterne leverandører. De to vigtigste leverandører af cases til brug i undervisningen er The Case Centre (tidligere ECCH) og Harvard Business Publishing.

The Case Centre

Link: The Case Centre

CBS er medlem af The Case Centre. Undervisere fra CBS kan oprette sig som brugere og få adgang til Inspection Copies af cases. De kan også købe cases til brug i undervisningen.

The Case Centre tilbyder undervisere tjenesten CoursePack Creator. Her er det muligt, at samle cases og andet materiale til de studerende. Der kan vælges mellem to betalingsformer: StudentPay: den studerende betaler selv for materialerne, SchoolPay: materialet er betalt på forhånd af faget.

Nye priser fra 1. april.

Harvard Business Publishing

Link: Harvard Business Publishing

Alle studerende kan selv købe elektronisk adgang til cases fra en lang række af institutioner (bl.a. Harvard, INSEAD, IMD, Ivey m. fl.). Harvard Business Publishing er Harvard Business Schools forlag/boghandel, så stort set alle deres forskellige udgivelser kan købes.

Fordelen ved at benytte Harvard er, at der gives elektronisk adgang i et halvt år til de indkøbte cases.

CBS Bibliotek kan desværre ikke hjælpe studerende eller ansatte med at bestille disse cases. Mange studerende er interesserede i cases fra specielt Harvard Business School. Men disse cases skal du selv bestille. Biblioteket er af ophavsretslige grunde afskåret fra at bestille til studerende og ansatte.

Sage Business Cases

Sage Business Cases indeholder ca. 2500 cases inden for emneområder relateret til business, f.eks markedsføring, HRM, produktionsstyring, små virksomheder og entrepreneurship samt international business.

Alle cases indeholder abstract, introduktion, spørgsmål til diskussion og forslag til videre læsning.