Kilder til dansk og international markedsinformation: Medier og reklamer

Præsentation af databaser mm. der indeholder information om markeder, brancher, virksomheder, forbrugere, kunder og lande

Medier og Reklamer - indhold

Eksterne ressourcer - medier og reklame

Information om Medier og Reklamer

WARC - World Advertising Research Center

Indhold:
Databasen indeholder artikler, cases og rapporter inden for marketing og reklame. Den dækker mere end 100 emner, der er samlet i en række hovedkategorier.
(NB! der er ikke adgang til alt indholdet i WARC databasen)

Indholdet er inddelt i tre hovedgrupper (søgetip: WARC > More > Topics / Categories / Geographies

• Browse Topics: WARC content grouped around key marketing topics and tasks
  • Browse Categories: WARC content grouped around product categories and sub-categories
  • WARC content grouped by regions, countries or territories

I WARC finder du bl.a. artikler fra tidsskrifterne:

• Admap
  • Market Leader
  • International Journal of Marketing
  • Journal of Advertising Research

Derudover kan du finde:

• case studier
  • trend analyser
  • research rapporter

Case finder:
WARC indeholder mere 20.000 cases. Vi deres Case Finder er det muligt at søge efter cases ppå baggrund af en række søgekriterier

Gallup PC/Index Danmark

GallupPC er et planlægningsværktøj, der kan anvendes til markedsføring og medievalg. Systemet, der er baseret på en Windows-platform, er et brugervenligt og fleksibelt værktøj, der sikrer en optimal udnyttelse af Index Danmark/Gallup.

GallupPC indeholder forskellige moduler til følgende formål:

• overvågning af tendenser og trends i markedet
  • definition af målgrupper
  • hjælp til medievalg og medieplanlægning
  • GallupKompas til præsentation af livsstilssegmenteringsanalyser

Læs mere om GallupPC hos TNS Gallup.

Danske Medier Research (tidligere navn Danske Medier Oplagskontrol)

Danske Medier (tidligere navn Danske Mediers Oplagskontrol) giver adgang til række data om danske medier:

• Medieforbrug:
    • læsertal: indeholder læsertal og oplagstal
    • lyttertal: tal for radiolytning og podcastforbruget
    • webtrafik: måling af danskernes brug af internet via PC og mobile platforme
  • Unges nyhedsvaner på SoMe
  • Oplagstal: adgang til kontrollerede oplagstal for en række danske medier
  • Annoncemarked: løbende indsamling af relevante data om branchen, omsætning, annoncer og abonnenter
    • Dagbladenes annoncestatistik
    • Annoncebarometer for specialmagasiner
  • Rapporter: oversigt over tilgængelige rapporter. De fleste er kun tilgængelige mod betaling
    Reklameforbrug: Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.

Nordicom (Nordisk Informationscenter for Medie- och Kommunikationsforskning)

Adgang til databasen NCOM (Nordicoms Database on Nordic Media and Communication Research)

Information om Medier og Reklamer

WARC - World Advertising Research Center:
Databasen indeholder artikler, cases og rapporter inden for marketing og reklame. Den dækker mere end 100 emner, der er samlet i 11 hovedkategorier: Brands, Campaign development, Campaign measurement, Consumer research, Geographies, Industry sectors, Marketing management, Marketing strategy, Media channels, Media strategy og Target audiences.

Desuden er der også adgang til "Trends" og "Data" inden for dette område.

Danske Medier Research (tidligere navn Danske Mediers Oplagskontrol)

• Oplagstal: adgang til kontrollerede oplagstal for en række danske medier
  • Læsertal: adgang til den officielle måling for læsertal i Danmark foretaget af Index DK/Gallup
  • Lyttertal: du finder målinger på radiolytning i Danmark samt danskernes Podcastforbrug
  • Webtrafik: Dansk Online Index (DOI) er den officielle måling af danskernes brug af internettet via PC og på mobile platforme.

Reklame- og annoncestatistik:

• Dagbladenes annoncestatistik er en aggregeret statistik over annonceomsætningen, opdelt regionalt/lokalt samlet, og landsdækkende for sig
  • Annoncebarometer for specialmedier blev etableret i 1992 for at skabe et veldokumenteret grundlag at vurdere mediegruppens annonceudvikling på. Kreativitet og Kommunikations barometer (baseret på indberetning fra de største medie-/reklamebureauer) fanger under 10 pct.af omsætningen inden for fagblade, tidsskrifter og specialmagasiner
  • Online Markedsstatistik: Danske Medier Research udgiver årligt rapporten Online Markedsstatistik. Rapporten giver et samlet overblik over udviklingen inden for forskellige kategorier af onlineannoncering.

Reklameforbrug: Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.

Nordicom (Nordisk Informationscenter for Medie- och Kommunikationsforskning)

Med afsnit om Medieudvikling og mediestatistik i Norden (Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island. Adgang til databasen NCOM (Nordicoms Database on Nordic Media and Communication Research.

Advertising Age Datacenter

NB pt. ikke adgang til alle rapporter og statistikker på denne hjemmeside! Rapporter far advertising Age om ’Advertising Spending’ og ’Media’ og meget mere.

Til litteratursøgning om medier og reklame kan denne base anbefales:

Communication and Mass Media
Omfattende tidsskriftsbase med litteratur om kommunikation, massemedier og beslægtede områder.