Skip to Main Content

Kilder til dansk og international markedsinformation

Præsentation af ressourcer hvor du kan finde information om markeder, brancher, virksomheder, forbrugere, kunder og lande.

Information om Medier og Reklamer

WARC - World Advertising Research Center

Databasen indeholder artikler, cases og rapporter inden for marketing og reklame. Den dækker mere end 100 emner, der er samlet i en række hovedkategorier. Enkelte dele af basen er ikke med i vores abonnement.

I WARC finder du bl.a. artikler fra tidsskrifterne:
  • Admap
  • Market Leader
  • International Journal of Marketing
  • Journal of Advertising Research
Derudover kan du finde:
  • case studier
  • trend analyser
  • research rapporter
Indholdet er inddelt i tre hovedgrupper:
  • Browse Topics: WARC content grouped around key marketing topics and tasks
  • Browse Categories: WARC content grouped around product categories and sub-categories
  • WARC content grouped by regions, countries or territories
     
Søgetip

Klik på menupunktet More to see topics, geographies etc.

 

Case finder

WARC indeholder mere 20.000 cases.  I Case Finder er det muligt at søge efter cases på baggrund af en række søgekriterier.

 

 

Gallup PC / Index Danmark

GallupPC er et værktøj, der kan anvendes til markedsføring og medievalg.

GallupPC indeholder forskellige moduler til følgende formål:

  • overvågning af tendenser og trends i markedet
  • definition af målgrupper 
  • hjælp til medievalg og medieplanlægning
  • GallupKompas til præsentation af segmenteringsanalyse

Læs mere om GallupPC hos leverandøren.

Danske Medier Research

Danske Medier giver adgang til række data om danske medier.

  • Medieforbrug: 
    • læsertal: indeholder læsertal og oplagstal
    • lyttertal: tal for radiolytning og podcastforbruget
    • webtrafik: måling af danskernes brug af internet via PC og mobile platforme
  • Unges nyhedsvaner på SoMe
  • Oplagstal: adgang til kontrollerede oplagstal for en række danske medier
  • Annoncemarked: løbende indsamling af relevante data om branchen, omsætning, annoncer og abonnenter
    • Dagbladenes annoncestatistik
    • Annoncebarometer for specialmagasiner
  • Rapporter: oversigt over tilgængelige rapporter. De fleste er kun tilgængelige mod betaling
    Reklameforbrug: Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.

Danske Medier Research hed tidligere Danske Medier Oplagskontrol.

Communication & Mass Media Complete

Til litteratursøgning om medier og reklame kan denne base anbefales. Det er en omfattende tidsskriftsbase med litteratur om kommunikation, massemedier og beslægtede områder.

Nordicom 

Nordicom laver nordisk medieforskning ved Göteborgs universitet. De udgiver publikationer om medieudvikling og mediestatistik i Norden.

Nordicom står også bag netværket NordMedia Network hvor der er publikationer og data frit tilgængeligt.

Ad Age Datacenter

Rapporter fra Ad Age om Advertising Spending, Media og meget mere. Dog er der ikke adgang til alle rapporter og statistikker på denne hjemmeside.

CBS Library, Solbjerg Plads 3, DK-2000 Frederiksberg, Denmark

Homepage | Addresses and Opening Hours | Contact